1e dag Quetzaltenango - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu 1e dag Quetzaltenango - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

1e dag Quetzaltenango

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

25 Oktober 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Op zaterdag (de volgende dag) werd ik getrakteerd op een wandeling met Carlitos (de 8-jarige kleinzoon van Naoemi en Carlos). Ik wilde toch heel graag even mijn tanden poetsen! Dus op weg naar een supermarkt. Ik moest uiteindelijk toch geld pinnen, want betalen met dollars is hier helaas vrijwel onmogelijk! Aangezien ik geen creditcard op tijd kon krijgen, dacht ik met m'n pinpas ook terecht te kunnen. Niet dus!!!!!!! ATM's herkennen Cirrus, maar geen Maestro. Terug naar huis, Dollars opgehaald, weer terug naar bank en dollars wisselen! Ach, laat ik hier nu mijn paspoort voor nodig hebben! Tja........en die draag ik hier niet op zak. WEER terug naar huis, paspoort halen en WEER terug naar de bank!! Carlitos had het ondertussen opgegeven en ging niet meer met me mee, haha.
Toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat mijn koffer gevonden was! Me very happy!
Uiteindelijk kwam mijn koffer hier met een "Taxi" (behoorlijk sneller dan ik gisteren met de bus!)
Blij dat ik m'n spulletjes had en eindelijk iets anders aan kon trekken!
Kennis gemaakt met de rest van de familie, 3 dochters en 1 zoon.
Namen weet ik niet meer, want conversatie was onmogelijk vanwege mijn gebrek aan spaans en hun gebrek aan Engels.

Zondag: Feest Heilige Maagd Rosario
Ik heb geloof ik iedereen al verteld van her feest van de Heilige Maagd Rosario (Beschermheilige van Quetzaltenango)
De afbeeldingen op straat gemaakt van natuurlijke produkten, de mensen, de muziek, de kleuren, alles heeft een mooie indruk achter gelaten.
En foto's die had ik gelukkig toch op mijn tablet gekregen via Bluetooth! (Wist niet dat gelukt was) Dus hiervan ga ik er nu een paar uploaden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6319

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: