Ruim 35 uur onderweg! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu Ruim 35 uur onderweg! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

Ruim 35 uur onderweg!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

24 Oktober 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Mandy heeft mij naar schiphol gebracht en na ingecheckt te hebben (maar 2 boarding passes, want in Los Angeles zou ik de bij de gate de laatste krijgen??? als dat maar goed gaat) en na uitgezwaaid te zijn op weg naar Gate E 9.
Bij het boarden werd iedereen apart genomen en ondervraagd (allemaal sta-tafels) door een beveiligingsbeambte.
Geen idee wat er aan mij zo interessant was, maar ik ben zo'n beetje het langste ondervraagd! Mijn hele doopceel werd gelicht: doel reis, wie ik ben, waar ik woon, wat ik doe, hoe ik de reis betaald het, de vragen bleven komen! Na overleg met iemand (hoezo????) mocht ik door!
Op naar Minneapolis! 10 uur vliegen (met écht heerlijke maaltijden aan boord, daar kan Nederland iets van leren), elke stoel z'n eigen video screen voor muziek, films (ik kon zelf uitzoeken welke, zelfs de allernieuwste),, nieuws, wifi mogelijk na betaling, kussen, deken enz. Het kon niet op.
In Minneapolis eerst door de douane heen (New Entrance, vandaar visum nodig), en hup de luchthaven in voor de overstap naar Los Angeles!
Buiten de Gate direct mijn volgende vlucht opgezocht en..........die bleek een uur vertraging te hebben!
Paniek!!!!!!! Door deze vertraging zou ik mijn vlucht naar Guatemala gaan missen, want daar HAD ik maar 44 minuten overstaptijd!
Op zoek naar een balie van Delta Airlines! Mijn probleem overlegd en......"No problem m'am, we have for you an other flight. To Atlanta, tomorrow morning! Here's a hotel voucher, take the shuttle bus to your hotel and everything will be fine! Your suitcase is taking care off!"
Wow, wat een service! Bus gevonden, naar hotel gereden, ingecheckt (tandenborstel gevraagd) en naar m'n hotelkamer! Het was inmiddels bijna 21.30 uur! Geprobeerd te bellen met Guatemala om verandering door te geven ivm pick-up. Uiteindelijk gemailt en om 22.00 m'n bed in om om 3 uur er weer uit te moeten! Half 4 zou taxi klaarstaan (om dit nachtelijk uur geen shuttle bus uiteraard). Ik stond dus om 3.45 weer op het vliegveld!
M'n stoel in het vliegtuig bevestigd en ook m'n boarding pass voor de volgende vlucht gekregen en om 5.25 uur weer de lucht in! 3,5 uur vliegen en landen in Atlanta! Met metro (!) helemaal naar de andere kant van het vliegveld en daar om 10.30 het vliegtuig in naar Guatemala-City! Weer 2, 5 uur vliegen en landen in Guatemala! Daar door de douane heen en wachten op m'n koffer........en wachten op m'n koffer........en wachten op m'n koffer......helaas koffer niet meegekomen!
Alle gegevens doorgegeven (prima geregeld) en toen voor het eerst mijn poezelige voetjes neergezet op Guatemalteekse bodem!!! Joepie!
Mijn pick-up service stond netjes met het bordje omhoog: (heb altijd al eens gewild) MRS. POORT Dos Lunas. Uitgelegd waarom het zolang duurde (koffer niet meegekomen) en hup in de auto. Onderweg even iets gegeten (volledige maaltijd met kip 3,5 USD) en toen naar het busstation!
De bus zou om 15.00 vertrekken (werd 16.00uur) en zou er 4,5 uur over doen (werd 6,5 uur). Onderweg regen en bliksem (mooi begin), maar ik ben, uitgeput als ik was als een blok in slaap gevallen!
In Quetzaltenango aangekomen een mannetje die hard "TAXI" riep aan z'n vestje getrokken (echte taxi's waren er niet, de bus stopte ergens in een achteraf straatje) en in de rijdende schroothoop gestapt. Hij vroeg waar ik naartoe moest, ik gaf hem mijn papiertje en wat denk je?.......Hij belde netjes naar mijn gastgezin om te zeggen dat ik onderweg was! (OK, om de weg te vragen , haha) Om 22.30 stond ik voor de deur van "mama" Naoemie Barrios! Ze stond mij in haar pyama al op te wachten!!! 12 uur later dan gepland!!
Na 35,5 uur onderweg te zijn geweest was ik eindelijk op plaats van bestemming!!!!!!!!!!!

  • 30 Oktober 2014 - 20:55

    Martin:

    Ha zus, blog dus gevonden. Prima oplossing op deze manier. Nu de foto's nog. Groet, je broer

  • 30 Oktober 2014 - 22:42

    Mandy:

    Hai zusje,

    Het is gelukt. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en zo te zien gaat het Spaans als een trein!
    Mooi, dan kun je mij dat leren als je terug bent.
    Heel veel plezier met de Salsa morgen! En de excursie in het weekend.

    Dikke kus,
    je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 6298

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: