Las Fuentes Georginas - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu Las Fuentes Georginas - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

Las Fuentes Georginas

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

08 November 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Na mijn bizarre avontuur op de Santa Maria, dacht ik nooit meer m'n bed uit te kunnen komen! Gelukkig viel dit reuze mee! Uiteraard met de nodige spierpijn, met name in mijn bovenbenen, kon ik de volgende dag gewoon opstaan en weer aan mijn dagelijkse routine beginnen! Alleen met iets meer moeite de trap af naar beneden! Nu, op zondag heb ik nergens last meer van, dus mijn lichaam heeft zich snel hersteld! Wat een sportvrouw, ben ik toch hahaha.
Vrijdagavond ben ik met een medestudente, met wie ik de Santa Maria heb gedaan, en 3 Guatemalteekse mannen (Joshua, de salsaleraar en nog twee mannen Miguel en Irven) het Guatemalteekse nachtleven ingedoken! Wat prachtig om al die heupwiegende mannen te zien! Daar kunnen onze Hollandse kerels iets van leren!! Wow! Absoluut een genot om naar te kijken en ook absoluut een genot om aan mee te doen! Dus..........voetjes van de vloeren en zwaaien met de heupen! Let's Salsa!!!!!!!!
De volgende dag weer vroeg op, want om 9 uur vertrek vanaf het Parque Central om naar Las Fuentes Georginas te gaan. De hot springs in de bergen!
Met de "Chickenbus" naar Fuentes gereden, harde salsa muziek in de bus en je wordt totaal door elkaar geschud, maar het blijft en geweldige ervaring!
In Fuentes stond onze "taxi" al te wachten. Een pick up truck en we konden in de achterbak plaatsnemen. Hup de bergen in! Een stang over het midden heen en goed vasthouden maar!! Één voordeel, je hebt prachtig uitzicht en kunt prachtig foto's maken (gelukkig maakt mijn tablet ook geweldige foto's als je totaal door elkaar geschud wordt), de foto van de top van de Santa Maria heb ik ook vanuit de pick up genomen).
Na een wilde rit (ze rijden als gekken, ook over deze smalle wegen) kwamen we aan bij de hot springs!
Prachtig gebied, prachtige natuur! Deze hot springs ontstaan gewoon doordat water wordt opgewarmd door de vulkanen! Dit water wordt opgevangen in water bassins! Hier waren er 3! De eerste die het directe water opvangt is het heetst, maar dan ook HEET! Zelfs IK kon het er niet lang uithouden en kon alleen stil blijven zitten, want iedere beweging van het water maakte het water gevoelsmatig nog heter!! Het middelste bassin werd het meeste gebruikt!
Veel Guatemalteken komen hier ook vooral met hun ouders, omdat ze het als een therapie zien! Zelfs de muziek was afgestemd op spirituele achtergrond muziek! Ik heb genoten! NA 2 WEKEN EINDELIJK WEER EENS WARM WATER OVER MIJN LICHAAM! IK KON ER GEEN GENOEG VAN KRIJGEN!!!!!!! HEERLIJK!
Zaterdagavond heerlijk even een paar biertjes gedronken hier vlakbij in een bar/restaurant/cinema, wat is het eigenlijk????
Voor vandaag stond er een strip gepland naar Huehuechenango (ruïnes), maar daar heb ik voor bedankt, want moeders heeft een dagje rust nodig! Ik ben tenslotte geen 18 meer................
Foto's zijn bijgeloten van de reis naar de hot springs !
Morgen of overmorgen neem ik jullie via foto's mee op een rondleiding door het huis!!


  • 10 November 2014 - 13:08

    Mandy:

    juhuuuuu from crete :)

    woow nice piurcs,thank you !!!
    hahaha you have more power than a 18 years old girl ;) dont ever doubth yourself!
    ohhhh and of course if you are going into night life there need to 3 men around hahaha.

    realy great time you have , that makes me happy :)
    2 weeks left or 3?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6321

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: