Tja....dan maar tokkelen/abseilen - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu Tja....dan maar tokkelen/abseilen - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

Tja....dan maar tokkelen/abseilen

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

10 November 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Na een behoorlijk intensieve week had ik besloten om zondag lekker te relaxen en dat heb ik dan ook gedaan.
Ik heb mijn plastic stoeltje uit m'n kamer meegenomen naar boven en heb heerlijk in het zonnetje mijn huiswerk gemaakt en wat uurtjes van mijn studie ingehaald, want ik moet eerlijk zeggen dat ik deze week toch wel wat daagjes het erbij heb laten zitten!
Maandag dus weer heerlijk uitgerust aan m'n derde week begonnen! Het gaat goed! Eindelijk de verleden tijd behandeld! Niets is zo frustrerend (voor mij althans) dat ik moet zeggen: "Eergisteren GA ik naar de hot springs en ik VIND het erg lekker! Gisteren DRINK ik een biertje met mijn medestudenten en het IS een gezellige afsluiting van mijn weekend" Grrrrrrrrrr, maar sinds gisteren kan ik dat nu gewoon lekker in de verleden tijd vertellen! Pfffffff, écht een frustratie minder!
Tijdens de pauze vroeg een van de studenten: "Hey we are going for zip lining today in the afternoon, care to join us?" Zip lining????
Okay, tokkelen/abseilen dus.......Wow, dat had ik nog nooit gedaan! "Yep, count me in!"
Moeders gaat dus van een berg van 4568 via kabels naar beneden roetsjen! Roetsjjjjjjjj! Weer een nieuwe uitdaging! Eerst met een busje naar de berg waar we ons "harnas" aankregen tezamen met helm en handschoenen en daarna in een 4x4 vrachtwagen naar de top van de berg! Hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd! Zo jammer! Uitleg gekregen over wat de bedoeling was, hoe je moest remmen aan het eind van de kabel (niet onbelangrijk als je met een rotvaart de berg aftokkelt, de boom kom anders behoorlijk hard aan!) En op een gegeven moment gaan! Joepie!!!!!!!!!!
Over de diepte naar beneden/overkant, wow!! Toch wel een sensatie! Met name toen de mist steeds dikker werd en je dus helemaal NIETS meer zag! (ook jammer vanwege het uitzicht :-( ) Maar in een totale dikke mist naar beneden suizen heeft ook wel weer iets, haha. Totaal in het ongewisse naar beneden storten! Jammergenoeg begon het ook nog eens flink te regenen! De roest van de bekabeling en materieel droop via m'n helm over m'n gezicht en m'n kleding! Dus..........uiteindelijk onder aan de berg aangekomen was ik zo smerig als wat, zeiknat en totaal verkleumd, maar.......weer een mooie ervaring rijker!
Het lange eind weer teruggereden, thuis onder de "heerlijk koude" douche en daarna met m'n "tokkelvrienden" een vreselijk vieze pizza gegeten, haha!
Daarna nog snel m'n huiswerk voor de volgende dag gemaakt! Ik heb het zo druk als een klein baasje! ;-)

  • 12 November 2014 - 15:07

    Mandy:

    hallejulia, you are doing things in one month,what you havent done in 51 years hahaha :)
    bravo girl,i dont know,if i had done this.

    it looks very cold and wet,but you became also cold and wet as i understud !
    but just to be into this nature....it was worth it i think :)
    xxx

  • 18 November 2014 - 17:18

    Clea:

    Echt super gaaf hoor mam!!! Ik zie je in gedachten al helemaal die kabels af roetsjen haha.
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6310

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: