"mijn thuis" - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu "mijn thuis" - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

"mijn thuis"

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

12 November 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Ik zal dmv foto's een rondleiding geven door het huis:

Je komt binnen in de garage. Als de hele familie (alle kinderen) er is dan wordt hier gegeten.
-Aan de linkerkant is de eetkamer/woonkamer/keuken.
-Tegen de achterwand van de garage zijn 2 kamers:
Eentje dient er als woonkamer als er écht visite is (daar staan 2 banken direct tegen over elkaar, een klei tafeltje in het midden en een tafeltje met televisie erop, meer past er niet in)
De tweede is de slaapkamer van Naoemi en Carlos
-Rechts is de trap omhoog, daar staat rechts het buro en dan heb je de gang met 5 slaapkamers en de badkamer (met koude douchs). Mijn kamer is de eerste links.
-Als je de trap omhoog komt zit daar links een deur naar het "balkon"
-Naast het buro is de trap omhoog naar het dakterras. (Deze trap ligt vol met kleding, geen idee van wie en er staat een strijkplank)
-Via de deur kom je op het dakterras (vol met waslijnen) en uitzicht over de stad. Ik neem soms mijn plastic stoeltje mee naar boven om m'n huiswerk te maken.

Foto's van de familieleden heb ik nog niet bijgevoegd, ik moest al redelijk over een drempel heen om foto's van het huis te maken, want voor mij is het uiteraard één grote armoede!

Mijn ontbijt bestaat uit:
havermoutpap met een stukje brood of uit een paar pannenkoekjes
Mijn lunch is:
een warme maaltijd van een beetje aardappelpuree met een klein stukje kip??? Of klein beetje pasta met tomatensaus (altijd alles geserveerd met zelfgemaakte tortillas) En heel soms zit er groente bij, zoals een struikje bloemkool, brocolli of spinazie. (Zeker GEEN groenten cultuur in Guatemala)
Mijn avondeten bestaat uit:
Een gebakken ei of omeletje met tortilla
Of een soort pure gemaakt van bonen of aardappelen verpakt in een groot
blad van een struik!

Het is dus niet "teveel" zal ik maar zeggen, maar aangezien ik niet meer rook, is het misschien wel goed, hahaha. Ik heb krachtvoer dmv banaantjes en ander fruit!
Ik snak dus naar een heerlijke Hollandse maaltijd EN een warme douche!!!!

  • 13 November 2014 - 19:17

    Mandy:

    hahahahaha we call this spartanish ;) but its never the material what counds, its the adventur you have.
    xxx

  • 16 November 2014 - 10:19

    Mandy:

    Wel een ruim huis, maar blijkbaar toch niet ruim genoeg haha. Ziet er van buiten (1e foto) wel mooi uit. Uit deze foto's blijkt ook wel het verschil van cultuur.Terug naar de basis, dak boven je hoofd, net voldoende eten en drinken, is dus ook een onderdeel van het avontuur.Voordat je weer weggaat neem ik aan dat je wel een foto van het gezin hebt gemaakt als onderdeel van deze onuitwisbare herinnering.
    Liefs Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6326

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: