m'n eerste week zit er bijna op! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu m'n eerste week zit er bijna op! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Tosca Poort - WaarBenJij.nu

m'n eerste week zit er bijna op!

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Tosca

31 Oktober 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Het is vrijdag 6.15 (sinds ik hier ben elke dag stipt rond 5 uur wakker) m'n laatste schooldag van deze week! De tijd gaat snel.......
De lessen gaan prima. Een leuke lerares (Katalina) die gek wordt van mijn vragen. Ik maak prima vorderingen volgens mij. Laat ik het zo zeggen: ik ben zelf tevreden! Met Katalina heb ik al hele gesprekken over het land, de cultuur, met name de ondrukking van de vrouwen. Dus ook al echt zware gesprekken! Haha. Ik heb besloten 2 leerkrachten te nemen, dat houdt in datik volgende week doorga met Katelina en daarna iemand anders wil! Alles is mogelijk hier!!!
Gisteren een tour door de stad gehad, begraafplaats, kerk, nachtleven, veilige plaatsen, onveilige plaatsen enz. Veel informatie gekregen.
De begraafplaats heeft een privé en een publiek gedeelte! Privé zijn het veelal familiegraven.
Het graf van "Vanuschka" is een graf wat regelmatig gezocht wordt door mensen die verliefd zijn, willen worden, of problemen hebben. Op Valentijnsdag wordt dit graf overdekt met bloemen die mensen daar neerleggen en een boodschap achter laten! Vanuschka staat in Guatemala voor de Julia in het beroemde verhaal "Romeo en Julia". Vanuschka was de Guatemalteekse Julia!!
Op deze begraafplaats is nog maar 1 engel met hoofd te vinden! Alle andere engels zijn onthoofd! Op de begraafplaats zijn 's nachts duistere krachten en de legende zegt dat "de duivel" de hoofden heeft afgehakt! Maar de hoofden zijn eraf gehakt om te verkopen (eentje niet, want die was niet perfect genoeg qua schoonheid)!
Op 1 November is het de dag der Doden. Je ziet nu volle bedrijvigheid bij de begraafplaats! Alle mensen komen dan daar naar toe koken een speciaal gerecht "Fiambre" (eigenlijk alle soorten groenten, vlees en kaas) door elkaar! Op de begraafplaats zelf! Er is muziek, er wordt gedansd! En dat duurt tot zondagavond! Jammergenoeg ben ik dit weekend weg, ik had had
het graag gezien!
Vanmiddag salsa lessen!! Laat die heupen maar draaien!

  • 01 November 2014 - 10:18

    Byonda:

    Hoi Tos,

    Je eerste week klinkt goed! Bijzondere en grote begraafplaats hè! Wat fijn om te horen dat het Spaans zo goed gaat.....als jij zelf tevreden bent dan wil dat heel wat zeggen

  • 01 November 2014 - 19:56

    Mandy:

    Hai lieve zus,,
    Zo te horen klinkt het allemaal heel goed. Ik hoop dat je salsa leuk hebt gevonden, maar ik neem aan van wel! De begraafplaats met de rituelen zijn heel bijzonder. Het graf van Vanuschka (goed gespeld?) onder de graffiti, doet me denk aan het verhaal van Fab over Anneke. Geniet ervan, volgens mij ga je als een speer m.b.t. je Spaans. Jammer dat je de rituelen op de begraafplaats dit weekend niet mee kunt maken, maar je zult, neem ik aan, wel weer andere mooie dingen gaan zien.
    Dikke kus Mandy

  • 02 November 2014 - 13:46

    Fab:

    Leuk die verhalen! Lijkt idd wel beetje op het verhaal van Anneke, Mandy ;)
    Wat fijn dat Spaans al zo gaat! Geniet ervan xx

  • 02 November 2014 - 18:27

    Martin:

    Ha zus, Heerlijke verhalen, sluit goed aan bij halloween. Jammer dat je het feest op de begraafplaats gaat missen. Je bent goed bezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 6337

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: